Over Amatus GGZ
Amatus GGZ is een praktijk voor geestelijke gezondheidszorg in Elsloo die zich richt op therapie en psychologische begeleiding. Het team werkt met verschillende behandelvormen, waaronder ACT (Acceptance and Commitment Therapy), een benadering die veel mensen helpt hun situatie beter aan te pakken. De therapeuten luisteren goed naar wat je nodig hebt en passen hun aanpak daarop aan. Ze volgen niet star een vast schema, maar kijken welke onderdelen van een behandeling bij jouw situatie passen. Dit zorgt ervoor dat de therapie echt aansluit op wat je aan het doormaken bent. De praktijk in Elsloo biedt psychologische hulp voor verschillende soorten klachten en vragen. Veel mensen zoeken hier hulp omdat ze vastzitten in hun leven of worstelen met gevoelens en gedachten die hen belemmeren. Amatus GGZ probeert je zowel praktisch als op persoonlijk vlak verder te helpen. Klanten waarderen vooral de aandacht en ruimte die ze krijgen in de sessies. De therapeuten nemen de tijd en zorgen ervoor dat je je gezien en gehoord voelt. Dit bouwen van vertrouwen is een belangrijk onderdeel van waarom de behandeling aanslaat. Ook de communicatie over praktische zaken, zoals de financiële afwikkeling en verzekering, loopt soepel. De organisatie werkt helder en transparant, zodat je weet waar je aan toe bent. Dit maakt het makkelijker om je op de therapie zelf te concentreren. Amatus GGZ werkt met volwassenen die willen werken aan hun welzijn en mentale gezondheid. Of je nu met angst, verdriet, stress of andere uitdagingen worstelt, de praktijk biedt een veilige plek om dat ter sprake te brengen en aan te werken. De praktijk spreekt ook Engels, zodat niet-Nederlandstalige cliënten goed geholpen kunnen worden. Voor wie in de regio rond Elsloo woont en zoekt naar hulp van een gekwalificeerde psycholoog, is Amatus GGZ een optie om te overwegen.
Locatie
Dorine Verschureplein 10B, 6181 AS Elsloo, Nederland
Map voorbereiden...
Contactgegevens
Services & Beschikbaarheid
Openingstijden
Reviews
Rating Distribution
Stan
Zeer teleurstellende ervaring. Mijn dossier werd “te complex” genoemd en ik kreeg uiteindelijk geen hulp. De praktijk rekent hogere tarieven waardoor de zorgverzekeraar meer moet betalen. Dit wordt natuurlijk niet vergoed. Je betaalt de hele factuur en zij willen bewijs wat de zorgverzekeraar heeft uitbetaald. Ik moest als patiënt de rekening eerst volledig voorschieten (ruim €1000). Mijn zorgverzekeraar heeft daarvan €710,37 terugbetaald, maar het resterende bedrag moest ik alsnog zelf betalen. Dat geld heb ik tot nu toe nog niet teruggekregen; ik ben nog bezig via de kwijtscheldingsregeling. Belangrijk: je eigen risico wordt altijd volledig aangesproken. Dit deel zullen ze nooit kwijtschelden, als de zorgverzekeraar niet alles vergoedt vanwege de hoge tarieven. Dat ga je dus niet terugkrijgen via de kwijtscheldingsregeling. Het geheel voelt onprofessioneel en meer gericht op geld dan op zorg. Zoek alsjeblieft betere hulp, vooral als je al kwetsbaar bent en even niet tegen bureaucratische spelletjes kunt. 🙏
Bianca Quadvlieg
Na al vaker eens hulp gezocht te hebben wat miet werkte voor mij Kwam ik bij amathus ggz terecht Daar werd ik geholpen op professionele manier en ze zijn ook heel menselijk Wat ik zelf erg belangrijk vindt Ik had meerdere behandeling en voorbeeld is emdr Nou dat geloofde ik niet echt Maar omdat toch wou proberen en stimulerend personeel mij hielp toch gedaan En na bepaalde tijd merkte ik zoveel veranderingen Ik heb zelf hard geknokt maar met julie hulp en daar ben ik jullie dankbaar voor N̈u eindelijk dingen kunnen afsluiten op goede manier Ik was als de dood voor spinnen en daar heb emdr niet voor gehad Maar mooie was het werkt zo door dat ik weinig angst ervaar Ik raad iedereen deze behandeling aan Het is het proberen waard heb je geen klik met iemand praat erover Pratende mensen zijn te helpen En wat erg belangrijk is ben eerlijk daar bereik je veel mee
R. H.
Gezien de slechte reviews vond ik het echt nodig om wel mijn positieve ervaring te delen. Ik heb hier 2 trajecten naast elkaar doorlopen over een tijd van 6 maanden en ik ben na deze 6 maanden oprecht een ander persoon. Ik heb 2 behandelaren gehad voor de trajecten en met beide had ik echt een klik, ik voelde me serieus genomen en comfortabel genoeg om mijn gevoelens en emoties te uiten. Op het moment dat de behandeling even niet aan leek te sluiten werd er door de behandelaar meteen gekeken wat we dan wel kunnen doen om het passend te maken. Bij Amatus houden ze niet zich niet vast aan de tunnelvisie van de “grotere instellingen” maar kijken ze echt naar jou als persoon en wat jij nodig hebt. Het is misschien lastig qua betalingen gezien ze niet aangesloten zijn bij de zorgverzekeringen, maar als jij je aan de voorwaarden houdt van de kwijtschelding wordt dit elke keer snel en goed verwerkt! En in mijn ogen is dit beetje “moeite” het meer dan waard!
SniperRifle
A.u.b. ga hier niet naar toe want dit zijn de grootste oplichters. Willen alleen maar cashen en als je niet kan betalen zit de bewindvoerder klaar om je een traject aan te bieden
Selda Akaydin
Ik loop bijna een jaar bij Amatus en de slechte reviews die hier geschreven staan herken ik helemaal niet binnen deze professionele organisatie! In Amsterdam en Utrecht heb ik therapie gehad bij andere praktijken en organisaties maar geen enkel was zo effectief als bij AMATUS! 💙 en kwijtschelding kenden ze al helemaal niet! Dankjewel Sherley dat je elke dag mij met glimlach ontvangt en voor je geduld met mijn 'afspraak plannen' acties. Dankjewel Jill en Nick voor jullie fantastische begeleiding! Door jullie aanpak heb ik weer vreugde in mijn leven. Ik raad AMATUS zeker aan voor iedereen die echt geholpen willen worden! DOEN!
Myra Willard
Mijn ervaring met dit bedrijf: Ik ben hier gekomen voor mijn problemen die ik destijds ondervond. Als ik vooraf had geweten dat ik meer problemen erbij kreeg had ik dit nooit van m’n leven gedaan: Na een aantal gesprekken hoe het gaat, en wat ik doe of heb gedaan (wat ik naar mijn mening niet echt goeie gesprekken vond om me verder te helpen omdat er niet gekeken werd naar de probleem maar eerder of ik nog wat kwijt wilde) kreeg ik na een paar maanden een factuur waarvan ik het zelf moest declareren bij mijn zorgverzekering (Amatus hadden de rechten nog niet om het automatisch te declareren). Tot mijn verbazing kreeg ik uiteindelijk maar een deel vergoed, helaas niet helemaal. Na een aantal maanden kreeg ik een gesprek en vonden zij dat ik geen hulp meer nodig had (terwijl dezelfde problemen nog aan orde waren). Er werd mij verteld dat als ik nog ergens hulp bij nodig had ik me opnieuw moest inschrijven. Ik vond het jammer dat er op dat moment niet goed naar mijn mening gekeken werd. Voor mij voelde het alsof het alleen om het geld ging en niet over de problemen bij de persoon. Omdat ik destijds van een uitkering leefde en niet wist dat het niet helemaal vergoed werd had ik een schuld van 10k bij Amatus lopen. Uiteindelijk een regeling getroffen. Ik wil wel vermelden dat de wachttijden en de regeling echt wel netjes geregeld zijn. Het doel van deze review is vooral hoe ik het heb ervaren en dat je altijd, maakt niet uit of dit hier is of bij een ander bedrijf, maar dat je altijd bij je zorgverzekering moet kijken of het wel vergoed wordt, scheelt je heel veel stress.
Reactie van eigenaar
Beste mevrouw Willard, Bedankt voor uw review. Zoals eerder met u gecommuniceerd is de schuld waar u over spreekt niet helemaal correct en omschrijft u maar een gedeelte van de gang van zaken. Onderstaand geeft voor de mensen die uw review lezen een volledig beeld. Graag geef ik een toelichting. Amatus GGZ biedt uitsluitend zorg die vergoed wordt door de zorgverzekeraars, hoe hoog de vergoeding is, is echter afhankelijk van uw gekozen zorgverzekeraar en basispakket. Voorafgaand aan een uitnodiging voor intake controleren wij voor de cliënt of deze mogelijk in aanmerking komt voor de kwijtschelding van de eigen bijdrage of niet. Indien dit niet het geval is, dan stellen wij altijd de cliënt hiervan op de hoogte. Zo weet de cliënt ten alle tijden waar deze aan toe is. Wanneer deze wel in aanmerking komt voor kwijtschelding en behandeling aangaat, zal een cliënt dus enkel zijn/haar nog openstaande eigen risico hoeven te betalen. Toen u bij ons in zorg bent gekomen kwam u in aanmerking voor de kwijtschelding. U heeft de nota's ingediend bij uw zorgverzekeraar, u heeft de vergoedingen van uw zorgverzekeraar ontvangen, echter bent uw betalingsverplichting richting Amatus niet nagekomen, dit is natuurlijk niet correct. Doordat u zich niet aan uw betalingsafspraken heeft gehouden, ondanks de vele kansen die wij u hebben gegeven, is uw recht op kwijtschelding komen te vervallen. Dit was ons inziens uiteraard onnodig. Echter door gebrek aan reactie door u op onze communicatie, waren wij genoodzaakt om de openstaande factuur uit te besteden. Ondanks dat de factuur was uitbesteed, kwam er nog steeds geen reactie van u. Dit heeft erin geresulteerd dat de factuur in de tussentijd behoorlijk is verhoogd met allerlei incassokosten. Wanneer u zich had gehouden aan de betalingsafspraken en termijn, dan kwam u, zoals al onze cliënten, in aanmerking voor kwijtschelding. U had dan onderaan de streep geen kosten hoeven maken. U had dan ook helemaal geen extra kosten gehad. Die zijn helaas aan uzelf te wijten (doordat u de betalingsafspraken niet bent nagekomen én heel lang niet heeft gereageerd). Wat ik vooral jammer vind, is dat Amatus inmiddels ruim 1200 cliënten heeft mogen helpen, wij met een 8,9 worden beoordeeld door onze cliënten, maar dat is helaas niet terug te zien in google reviews. Bovendien doet u het voorkomen alsof wij u met een schuld opgezadeld hebben, terwijl u dit helaas zelf heeft veroorzaakt. Met vriendelijke groet, Amatus GGZ
Janine te Locke
Zonder dat ik precies wist wat mijn persoonlijk "probleem" precies was, hadden zij al snel in de gate aan welk gedrag ik nog wilde werken. En het klopte. Door de psycholoog, psychiater en de receptioniste werd ik altijd goed en vriendelijke geholpen. Ik voelde me gehoord, ook als ik iets uit de behandeling niet prettig vond. Ik zou Amatus dus ook aanbevelen.
Angela Pieters
Je komt niet “zomaar” bij Amatus GGZ terecht. Voor mij was deze organisatie doorslaggevend omdat het kleinschalig is, geen lange wachttijd kent, goed bereikbaar is en er niet steeds van behandelaar gewisseld moet worden (niet geheel onbelangrijk). De organisatie is niet aangesloten bij zorgverzekeraars waardoor niet alle kosten vergoed kunnen worden. Hierover heb ik van tevoren duidelijke informatie gekregen dus geen addertjes onder het gras. Door hun professionele maar ook zeer menselijke begeleiding ben ik uit een diep, zwart dal gekropen en durf ik met opgeheven hoofd weer naar de toekomst te kijken. Qua beoordeling zijn voor mij persoonlijk 5 sterren nog niet goed genoeg!
Veronique Smeets
Professioneel, warme betrokken therapeuten met veel kennis. Geen grote logge ggz organisatie. Ik verwijs hier graag naar door!
RONALD QUADVLIEG
2x voor verschillende problemen in behandeling geweest bij Amatus GGZ. Ik heb het ervaren als een warme en familiaire organisatie. Elke keer bij binnenkomst in de praktijk met een glimlach welkom geheten door Sherley. Ik heb een hele goede klik gehad met Patty, mijn behandelaar, en veel baat gehad van de behandelingen. Fijne gesprekken gehad en goede handvaten gekregen. Schema therapie en de EMDR-sessies konden heel zwaar zijn maar hebben me goed geholpen. Ook de Comet-groepstraining van Laura en Olga was heel interessant en leuk te volgen. Eveline heeft me duidelijk de voor en nadelen van medicatie uitgelegd. Waardoor ik zelf weloverwogen beslissingen heb mogen nemen. Voor mij de volle 5 sterren waard. Ik zal Amatus GGZ ook bij anderen aanbevelen!
Is dit jouw praktijk?
Neem de controle over je profiel en kom in contact met meer families die ADHD hulp zoeken.
100% gratis • Geen creditcard vereist • Binnen 24 uur actief
