Over Psyq Zaandam
Psyq Zaandam biedt psychologische en psychiatrische hulp aan volwassenen, kinderen en adolescenten die worstelen met verschillende mentale aandoeningen en emotionele moeilijkheden. Het team werkt met therapeutische en medicijnondersteunende benaderingen om mensen op weg te helpen naar beter welzijn. De diensten richten zich op diagnostiek en behandeling door psychologen en psychiaters die ervaring hebben met een breed spectrum aan klachten. Dit kan variëren van angststoornissen en depressie tot ADHD en persoonlijkheidsvraagstukken. In Zaandam biedt de instelling een vaste ingang voor wie professionele hulp zoekt. Veel bezoekers merken op dat het team aardig en betrokken is, ook al kan de wachttijd voordat de eerste afspraak plaatsvindt enkele maanden duren. Dit geldt voor veel ggz-instellingen in Nederland, waar de vraag naar hulp groter is dan de beschikbare capaciteit. Wie eenmaal een afspraak heeft, ervaart de medewerkers als helpend en ondersteunend. Psyq Zaandam werkt met zowel therapeutische gesprekken als medicamenteuze begeleiding. Een psychiater kan medicijnen voorschrijven en monitoren, terwijl psychologen therapeutische gesprekken voeren. Dit gebeurt in samenwerking, zodat de behandeling op maat kan worden afgestemd. De praktijk in Zaandam is bereikbaar voor wie in of rond de stad behoefte heeft aan professionele zorg. De instelling is onderdeel van een grotere organisatie, wat betekent dat er structuur en richtlijnen zijn voor de behandelingen. Voor kinderen en jongeren die worstelen met emotionele of gedragsvraagstukken is er aandacht en specialistische begeleiding beschikbaar. Ook volwassenen kunnen hier terecht voor ondersteuning bij uiteenlopende vormen van psychische belasting. Wie twijfelt over stap naar professionele hulp moet weten dat een eerste contactmoment kan helpen om uit te maken wat nodig is. De medewerkers van Psyq Zaandam zijn toegankelijk en nemen bezorgdheden serieus, ondanks dat het soms even wachten is voordat de behandeling van start gaat.
Locatie
Ankersmidplein 2, 1506 CK Zaandam, Nederland
Map voorbereiden...
Contactgegevens
Services & Beschikbaarheid
Openingstijden
Reviews
Rating Distribution
mitch V
Dom meisje aan de telefoon zegt dat de wachttijden lang duren, en rade af om mij hier in te schrijven
Lena B
De communicatie is inconsistent. Ik moest soms lang wachten totdat ik reactie kreeg op een mail of telefoon van de behandelaar. Een keer zat mijn behandelaar tijdens de sessie op haar mobiel, omdat ze moest kijken of haar bestelling was geleverd, terwijl ik midden in een emotioneel verhaal zat. Ik vond dit zeer onprofessioneel en moet er nog vaak aan denken. Zelfs vriendinnen luisteren nog beter naar mij. Een paar keer heb ik gehad dat ik aankwam en dat ze er niet was, omdat ze ziek was. Dit was dan als versleutelde mail vlak voor de behandeling naar mij verstuurd. Als ik dat zou doen, kreeg ik een boete. Mijn behandelaar zat zelf met een bepaalde issue. Dit heeft ze ook gezegd tijdens mijn sessies. Hierdoor twijfelde ik wel telkens aan haar capaciteit om mij te kunnen helpen. Ik kreeg vaak de indruk dat ze haar werk niet aankon. Open voor feedback staat PsyQ absoluut niet. Ze schieten gelijk in de verdediging. Ik raad PsyQ ten zeerste af.
Rachel ten Have
Vanochtend meer dan 35 minuten aan de telefoon gewacht, alleen om een afspraak te annuleren, en toen hingen ze ineens op! Wat een tijdverspilling! En als je dan eindelijk iemand aan de lijn krijgt, word je meteen doorverbonden met een andere afdeling. Echt frustrerend.
박예진
Ik was best bezorgd voordat ik ze bezocht vanwege de slechte recensies. Het was vervelend dat het een paar maanden duurde voordat ik de eerste afspraak kon maken. Maar de psycholoog en psychiater die ik ontmoette waren erg aardig en behulpzaam.
Aleksandra Kowalska
Ik ben het volledig eens met alle slechte recensies die ik hier heb gezien. Ik heb een afspraak gehad met de psychiater, eerst met de stagiair die ik informeerde over eerdere zelfmoordpogingen, zelfbeschadiging en nog veel meer aandoeningen. Het kostte me veel tijd om eindelijk toe te geven dat ik hulp nodig had en tijdens dat bezoek voelde ik me een bedrieger. Ik ben tot nu toe geschokt en mijn frustratie gaat verder dan woorden. Ik werd letterlijk doorverwezen naar een groep die nog niet bestaat en ze weten niet zeker wanneer deze zal beginnen met mensen die Engels spreken. Wat moet een Engelssprekende persoon doen om een therapeut of goede zorg te krijgen? Zal ik eerst zelfmoord plegen?
Reactie van eigenaar
Beste Kowalska, bedankt voor uw review. Wij betreuren het dat u deze ervaring hebt met PsyQ Zaandam. Graag willen wij hierover met u in gesprek. Als u dit ook wilt kunt u via het volgende formulier contact met ons opnemen: https://www.psyq.nl/contact/jouw-mening. Met vriendelijke groet, managementteam PsyQ Zaandam
Gavarni Winter
Mijn zusje heeft psychologische issues maar word maar niet geholpen door deze instantie. het is duidelijk zelf voor mensen zonder een medische achtegrond dat me zusje hulp nodig heeft maar deze instantie gooit het op ja ze moet eerst van alcohol af en dan misschien psychologische hulp die nooit komt. politie elke keer bij me zusje aan de deur en er gebeurt niks. WAARDELOOS gewoon
Reactie van eigenaar
Beste Gavarni Winter, bedankt voor uw review. Wij betreuren het dat u deze ervaring hebt met PsyQ Zaandam. Graag willen wij hierover met u in gesprek. Als u dit ook wilt kunt u via het volgende formulier contact met ons opnemen: https://www.psyq.nl/contact/jouw-mening. Met vriendelijke groet, managementteam PsyQ Zaandam
A.L. Castillo
Zeer teleurgesteld in de service. Ondanks dat ik werd gegarandeerd om met een trauma-therapeut in behandeling te gaan werd ik steeds gekoppeld aan cognitieve gedragstherapeuten. Ik werd bij PsyQ fout gediagnosticeerd meerdere keer en ook de foute behandeling plan gegeven. Na meerdere keer proberen aan te geven dat ze fout zaten werd ik met grote arrogantie behandeld door vooral Sara Kroes en daarna Naomi Tiemens. Alle twee niet geschikt om trauma te behandelen. Er was geen ruimte om openlijk mijn opinie of gevoel te bespreken en ik werd steeds in een hokje geplaatst van de DSM. Na vertrek omdat ze me toch niet konden helpen werd ik onderzocht door Sinaï waar ik de juiste diagnose kreeg en ook de juiste behandeling word aangeboden. Ik heb helaas veel tijd hier aan verloren omdat ze niet konden erkennen dat ze de tools niet in huis hebben om met trauma om te gaan wat hopelijk voor anderen niet hoeft.
Lies van Dijk
Zeer tevreden over de persoonlijke benadering en goede begeleiding van 2015 tot heden van Mw. D. Postma, welke nu lekker met pensioen is, en Marieke Roelofs. Ook het secretariaat is behulpzaam waar nodig. Het is dat ik verhuisd ben, dat ik afscheid neem.
Manon Dk
9 jaar geleden in behandeling geweest waar ze mij laten hebben opbouwen en afbouwen met anti depressiva binnen 2 weken. Was gezegd dat ik een angststoornis had omdat ik overgewicht had. Nu in december door de crisis dienst verwezen opnieuw naar psyq. Dacht ik probeer het weer. Vervolgens kan de behandelaar niks met mij omdat ik niet huilde tijdens onze sessies en toen me wegstuurde omdat ik geen emotie toonde. Walgelijke instelling is dit. Je komt er slechter uit dan dat je er in komt. 9 jaar geleden was het al slecht. En nu nog steeds slecht. Jullie moeten je dood schamen.
S Hartog
Hier in therapie gaan betekend er slechter uit komen dan hoe je er aan toe was voor de therapie. Ze zijn je liever kwijt dan rijk als je feedback geeft. Alleen maar incompetente therapeuten.
Is dit jouw praktijk?
Neem de controle over je profiel en kom in contact met meer families die ADHD hulp zoeken.
100% gratis • Geen creditcard vereist • Binnen 24 uur actief
